Thursday, May 24, 2007

Muligheter for etterpåklokskap

Stadig mer etterpåklokskap havner i nyhetene. Det er jo en gavepakke til journalistene dette; mye bakgrunnsstoff og sannysnligvis illsinte eller dypt sårede og harmdirrende verdensborgere eller samfunnsvitere av noe slag med en skarp tunge og høy puls. Perfekte intervjuobjekter a gitt!

Nå høres det i grunn ut som om jeg lader opp til å skikkelig hudflette noen og/eller gå dypt under huden på et problem eller to, men nei. Jeg skal bare nevne en ting som jeg observerte i går. Hvorfor har vi lommebok evt. kortholdere og pengepunger? Ved siden av det at der ufattelig kjekt å ha alle verdisaker samlet på ett sted så er vel i alle fall noe av poenget at du skal beskytte f.eks kredittkort og dens like. Det er vel da litt mot sin hensikt å stappe kortholderne fulle med mynter eller? Jeg kjenner i alle fall et par som finfint kunne oppbevart kredittkortene sine i en pose med småstein og kommet bedre fra det enn de nå gjør. Jeg bare venter på at sjefen i VISA Norge eller noe går på lufta og må meddele noen skuffede korteiere at betalingskortene dessverre ikke er laget med tanke på hard medfart, og så kan en illsint sydenturist fortelle hvordan kortet han pulviriserte seg i skoen hans mens han var på stranda noe som førte til at han hverken fikk kjøpt is til ungene den dagen eller drukket seg neråt på øl og følgelig har fått ferien sin ruinert.
Eller noe slik.

No comments: